czwartek, 18 października 2012

CIASTO Z JABŁKAMI I CHAŁWĄ


Ostatnio na moim blogu dużo słodkości - mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko ;p W końcu chyba każdy lubi zjeść coś słodkiego po powrocie z pracy, szkoły, uczelni. :)
Parę dni temu naszła mnie chętka na ciasto z jabłkami. Tarta i szarlotka mi się już przejadły, więc postanowiłam spróbować czegoś nowego. Znalazłam w starym zeszycie babci przepis na ciasto z jabłkami i chałwą. Niektórzy mogą uznać to za dziwne połączenie smaków - nic bardziej mylnego - ciasto jest po prostu przepyszne :D

Składniki:

CIASTO
  • 7 jajek 
  • 2 szklanki cukru
  • margaryna
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • 10 dag wiórków kokosowych
  • 1,5 kg jabłek
  • cynamon
POLEWA
  • 10 dag margaryny
  • 1/2 szklanki (lub mniej) cukru
  • 4 łyżki mleka
  • 1 batonik chałwy waniliowej

Siedem żółtek, szklankę cukru i margarynę dokładnie ucieramy.





Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia


i pianę ubitą z 2 białek


Ciasto dzielimy na dwie części. do jednej dodajemy kakao.



Oddzielnie ubijamy 5 białek ze szklanką cukru i mieszamy z wiórkami kokosowymi.


Jabłka ścieramy na tarce, odciskamy sok i dodajemy cynamon.


Robimy polewę: margarynę, cukier i mleko rozpuszczamy, następnie dodajemy batonik chałwy waniliowej, mieszamy.


Na blachę wykładamy kolejno: ciasto ciemne, pianę z kokosem, starte jabłka i jasne ciasto.






Pieczemy w temperaturze 180 stopni C ok 45 minut. 
Upieczone dekorujemy polewą





Smacznego!!!! :))














5 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie :)

    PS. Zostałaś oTAGowana :) Zapraszam :)
    http://angelisiak-bloguje.blogspot.com/2012/10/tag-moje-wosy-w-piguce.html

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda obłędnie, pewnie i tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. skorzystałam z Twojego przepisu i właśnie się piecze i nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłeś mój blog ;) Twój komentarz jest dla mnie bardzo ważny. Zapraszam do obserwowania - odwdzięczę się tym samym ;p
Lexi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...